Eksistensi Program Dakwah di Siaran Televisi pada Momen Ramadan 1445 H
Abstract
This research highlights the existence of da'wah programs on television stations, seeing that this media is now starting to be abandoned by many audiences. However, every time Ramadan comes, every television station competes to show its flagship programs. To see this phenomenon, it is necessary to observe the extent of the program's existence so that it remains consistent. This research aims to know the importance of the existence of da'wah programs on television stations during Ramadan. This research approach uses descriptive qualitative documents and observations. This research found strategies to ensure that the program continues to exist with existing competitors. Program creativity combines entertainment and education, creativity of program concepts, and creativity of program themes.
Downloads
Copyright (c) 2024 Nitra Galih Imansari

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Penulis yang menerbitkan jurnal ini menyetujui persyaratan berikut:
- Penulis memiliki hak cipta dan memberikan hak jurnal untuk publikasi pertama dengan karya yang secara simultan dilisensikan di bawah Lisensi Atribusi Creative Commons yang memungkinkan orang lain untuk berbagi karya dengan pengakuan kepengarangan karya dan publikasi awal dalam jurnal ini.
- Penulis dapat mengadakan perjanjian kontrak tambahan yang terpisah untuk distribusi non-eksklusif versi jurnal yang diterbitkan dari karya tersebut (misalnya, mempostingnya ke repositori institusional atau menerbitkannya dalam sebuah buku), dengan pengakuan atas publikasi awalnya di jurnal ini.
- Penulis diizinkan dan didorong untuk memposting pekerjaan mereka secara online (mis., Dalam repositori institusional atau di situs web mereka) sebelum dan selama proses pengiriman, karena dapat menyebabkan pertukaran yang produktif, serta kutipan yang lebih awal dan lebih besar dari karya yang diterbitkan.