Impact of Service Quality and Trust on Saving Decisions at BMT Mazaya
Abstract
The aim of this research is to find out how the quality of tangible service, emphaty, responsiveness, reliability,assurance and trust influence saving decisions. The study used a random sampling method of 55 BMT Mazaya respondents. Primary data is collected using a Google Form questionnaire with a Likert scale. Tests used include validity, reliability, normality, heterocadastisity, multicolinearity, partial itest i(t itest), isimultaneous itest i(f itest), idouble linear iregression ianalysis, iand idetermination icoefficient itest i(R2). Research results show that high-quality service elements, including tangible, emphaty, reliability, and assurance, influence saving decisions, but responsiveness does not. Confidence affects savings decisions at BMT Mazaya.
Downloads
Copyright (c) 2023 Adela Ika Febiyanti, Agung Wahyudi

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Penulis yang menerbitkan jurnal ini menyetujui persyaratan berikut:
- Penulis memiliki hak cipta dan memberikan hak jurnal untuk publikasi pertama dengan karya yang secara simultan dilisensikan di bawah Lisensi Atribusi Creative Commons yang memungkinkan orang lain untuk berbagi karya dengan pengakuan kepengarangan karya dan publikasi awal dalam jurnal ini.
- Penulis dapat mengadakan perjanjian kontrak tambahan yang terpisah untuk distribusi non-eksklusif versi jurnal yang diterbitkan dari karya tersebut (misalnya, mempostingnya ke repositori institusional atau menerbitkannya dalam sebuah buku), dengan pengakuan atas publikasi awalnya di jurnal ini.
- Penulis diizinkan dan didorong untuk memposting pekerjaan mereka secara online (mis., Dalam repositori institusional atau di situs web mereka) sebelum dan selama proses pengiriman, karena dapat menyebabkan pertukaran yang produktif, serta kutipan yang lebih awal dan lebih besar dari karya yang diterbitkan.